Een kudde olifanten - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Rob en Jolanda Ooms - WaarBenJij.nu Een kudde olifanten - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Rob en Jolanda Ooms - WaarBenJij.nu

Een kudde olifanten

Door: Rob.

Blijf op de hoogte en volg Rob en Jolanda

30 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Pilanesberg Center

Dag 6. En daar zijn we weer. Vandaag werden we wakker met strak blauwe lucht en een mooie zon erbij en diverse dieren in de achtertuin. Je kunt vervelender wakker worden. Het is onze laatste dag hier, dus vandaag nog een keer op safari en gezien het mooie weer mag je verwachten de nodige beestjes te zien. Net op het moment dat we wilden vertrekken zien we een olifant en nog één en nog één.....................waarachtig een hele kudde die zo je achtertuin in komt lopen om te gaan drinken in de vijver voor het restaurant. Papa olifant fier aan kop met in de midden een stuk of 10 kleine olifantjes in d midden op de flanken afgeschermd door de grote olifanten. Zo indrukwekkend, daar wordt je toch even stil van. Zoals gezegd ze gingen drinken uit de vijver, zodat wij alle tijd hadden om foto's te maken en zo dichtbij, uiteindelijk werden we door de ranger van het park op afstand gezet, want hoe aandoenlijk ook ze kunnen gevaarlijk zijn. Uiteindelijk toch in de auto het park in en het was al snel duidelijk dat er inderdaad veel meer dieren te zien waren. Waren het eergisteren vaak nog dieren alleen, vandaag veel dieren in groepen en met veel jonge dieren. Apen met jongen, giraffen, zebra's neushoorns, nijpaarden, wildebeesten eigenlijk teveel om op te noemen. Na de middag, we hadden een broodje gegeten bij een picknickplek op een berg, we reden terug en Linda zag plotseling een leeuw in het hoge gras. Wow. Direct gestopt en terwijl we aan het kijken waren, werd deze leeuwin ineens besprongen door 5 kleine leeuwtjes. We hebben ze een klein stukje kunnen volgen in de hoop dat papa leeuw ook in de buurt was. Helaas, maar wat een moment weer. Tegen een uur of 3 zijn we terug naar de lodge gereden en een relaxmoment aan het zwembad gepakt om alle indrukken eens even in te laten dalen. Het is nu al veel en we "moeten" nog dik 2 weken. Morgen gaan we naar Pretoria en laten we Linda en Christof hier achter, Zij blijven hier nog een paar dagen, maar over 14 dagen zien we elkaar weer in Kaapstad waar we nog een paar dagen bij hun verblijven. We zijn ontzettend blij dat ze ons hebben laten kennis maken met dit mooie stukje Afrika.
See you tomorrow, same blog. Mooi bly.

• 30 Oktober 2017 - 20:42

Linda:

Dit is jammer dat ons nie enige buffels of luiperds teëgekom het nie. Miskien 'n volgende keer! Dit was heerlik om saam met julle in Kwa Maritane, Pilanesberg, te kuier. Geniet die res van jul avontuur! Sien julle in Kaapstad.

• 30 Oktober 2017 - 20:53

Marco:

Leuk om je te horen schrijven.net of je het hier verteld.

• 30 Oktober 2017 - 21:27

Heleen:

Dat geloof ik dat dit geweldig is om mee te maken.
    Zelfs wij genieten al van jullie foto's.

• 31 Oktober 2017 - 11:38

Pa En Ma Vd Berg:

fijn dat jullie het zo naar de zin hebben

zo veel zien .prachtige foto''s

nog heel veel plezier

• 31 Oktober 2017 - 18:59

Petra:

Leuke reisverslagen en veel plezier nog