Pretoria - Hazyvieuw en slangen? - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rob en Jolanda Ooms - WaarBenJij.nu Pretoria - Hazyvieuw en slangen? - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rob en Jolanda Ooms - WaarBenJij.nu

Pretoria - Hazyvieuw en slangen?

Door: Rob.

Blijf op de hoogte en volg Rob en Jolanda

01 November 2017 | Zuid-Afrika, Pretoria

Dag 8. Vandaag een reisdag, dus is het belangrijk dat je goed ontbijt en daar voorzag dit hotel uitstekend in. De eigenaresse kwam nog even gezellig een praatje maken. Wij complimenteerden haar met de mooie accommodatie, maar dat we het zo jammer vonden dat het zo afgeschermd is. Zij legde uit, dat dit helaas noodzakelijke is, omdat Zuid Afrika te kampen heeft met een werkloosheidspercentage van rond de 35 procent, dus geen werk geen eten en dat veroorzaakt enorme criminaliteit waar zij zich zelf en zeker de gasten tegen moet beschermen. Wanneer je met name in het centrum over straat gaat wordt je als toerist vrijwel zeker beroofd, dus de adviezen om dat niet te doen kun je maar beter opvolgen. Het eerste gedeelte van de rit ging met name over de snelweg en was eigenlijk vrij saai. Snelweg is hier een relatief begrip, want dat wisselt hier nog al. Je gaat van 4 banen naar 2 banen of andersom, maar de maximum snelheid blijft gewoon 120. Ook zijn hier vrij veel wegwerkzaamheden, waar het dan eenrichtingsverkeer is. De laatste 150 km waren erg mooi, we reden de noordelijke Drakensbergen in dan zie je weer hoe enorm groot dit land is. Onze accommodatie ligt aan afgelegen weg die er heel slecht bij lag maar op een plek zo mooi, hier noemen ze het al de Panorama route en het is hier alleen maar panorama. We werden ontvangen door een zeer gastvrij koppel die ons uitgebreid informeerde over van alles en nog wat. De beheerder besloot met zijn verhaal te vertellen dat er s'avonds heel veel kikkers zijn op het landgoed, dat is niet zo heel spannend, maar dat trekt slangen aan, want die zijn dol op kikkers........schijnt. Was ik ook nog zo slim om te vragen welke slangen. Dangerous ones, zei hij zoals de zwarte mamba of de boomslang. Gewoon negeren als je er één ziet...............yeah right. Ik ben niet bly man, want we zitten hier 2 nachten, maar ook dit is Afrika. Wij zeggen uhhhh.........tot morgen??

• 01 November 2017 - 18:54

Esmiralda:

Slangen getver de getver
    Heel veel plezier vannacht oefffff