Drakensbergen zuid via Cathedral Peak. - Reisverslag uit Underberg, Zuid-Afrika van Rob en Jolanda Ooms - WaarBenJij.nu Drakensbergen zuid via Cathedral Peak. - Reisverslag uit Underberg, Zuid-Afrika van Rob en Jolanda Ooms - WaarBenJij.nu

Drakensbergen zuid via Cathedral Peak.

Door: Rob.

Blijf op de hoogte en volg Rob en Jolanda

10 November 2017 | Zuid-Afrika, Underberg

Dag 17. We gaan weer een stukje rijden. Besloten om een klein omweggetje te maken via Cathedrals Peak, wat centraler in de Drakensbergen ligt en dan naar Underberg in de zuidelijke Drakensbergen. Onderweg naar Cathedrals Peak reden we dwars door het leefgebied van de Zulu's. Je ziet echt een mix tussen arm en rijk, de traditionele hutjes en kleine huisjes, wel een stroomvoorziening, maar blijkbaar niet overal een watervoorziening, want we komen langs de weg veel mensen tegen met emmers water op hun hoofd. Verder heel veel kinderen onderweg die echt ver moeten lopen om naar school te gaan. Boven bij de Peak was een enorm hotel waar we koffie hebben gedronken met panorama en cake. En weer door. want het was nog een 250 km. Tussen de middag nog even een broodje gedaan bij een heerlijke 30 graden. En weer door. Ineens veranderde het weer, je zag de regen al van ver vanaf de bergen komen, temperatuur daalde naar 12 graden, dikke plensbuien die ervoor zorgden dat het hard afkoelde en het ook nog mistig werd met soms zicht minder dan 100 meter. Die omstandigheden met slecht wegdek, veel putholes en nog veel meer koeien langs de weg maakten dat het een intensief ritje werd. This is Africa. Veilig aangekomen en onze B & B ligt op een heus melkveebedrijf. Toen we het terrein opreden liepen de koeien net door de melkmachine om gemolken te worden en jawel, echte Friese koeien op 10.000 km van huis. Geen stal te zien, dus het goed leven keurmerkje kan er zo op. Morgen de grens over naar Lesotho, nog een aparte staat binnen Zuid Afrika. Wij gaan de koetjes nog even knuffelen, tot zover tot morgen. Mooi bly.

• 10 November 2017 - 19:50

Petra:

Genieten van de reisverslagen. Toevallig heb ik ook vandaag weer Friese koeien gezien.