Pilanusberg - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Rob en Jolanda Ooms - WaarBenJij.nu Pilanusberg - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Rob en Jolanda Ooms - WaarBenJij.nu

Pilanusberg

Door: Rob.

Blijf op de hoogte en volg Rob en Jolanda

28 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Pilanesberg Center

Dag 4. Vandaag zijn we op safari in Pilanusberg geweest. Dit was toch één van de hoofddoelen deze reis, dus die kan mooi van het bucketlijstje af. Vanmorgen al bijtijds op pad, was het gisteren nog 34 graden, vandaag amper de helft met een koude bries, het lijkt Nederland wel. Onze vrienden uit het dierenrijk vonden deze temperatuursomslag ook niet echt fijn, want ze lieten zich slecht vinden. Op televisie krijg je ze prachtig in beeld, maar je komt er snel achter dat de kleuren van de beesten in het echt wel degelijk een functie hebben en dat ze tegen de achtergrond van de natuur nauwelijks zichtbaar zijn. Het blijft natuurlijk wel een safari en na een tijdje rijden door het schitterende landschap van Pilanusberg zagen we toch na enige tijd zebra's, wildebeesten, giraffen, een neushoorn, een krokodil, nijlpaarden en op een gegeven moment botsten we bijna tegen een olifant. Dit enorme dier bleef naar ons toekomen en wilde blijkbaar een beetje met ons spelen. Uiteindelijk toch maar een ander pad gekozen, je wilt toch niet dat dit lieve beestje je auto op zijn kant legt. Mede door de ervaring van Christof en LInda, die hier al enige jaren komen hebben wij een fantastisch rit gemaakt. Dichterbij de natuur kun je niet komen..........dachten wij. Zitten wij aan tafel te genieten van een Afrikaans wijntje en dito gerechten komt de ober ons vertellen dat er buiten olifanten staan. Pal voor het restaurant ligt een vijver en daar stonden 2 olifanten voor ons neus te drinken uit die vijver, amper 5 meter bij ons vandaan..................het is indrukwekkend wanneer deze prachtige dieren zo dicht bij je komen. Dit is Zuid Afrika op zijn mooist, daarom maken we deze reis en we worden op onze wenken bediend.
Morgen wacht een nieuwe uitdaging, een segway toer door Suncity, dus als u wilt weten hoe dat is afgelopen, log gerust weer in.
Wij zeggen, mooi bly.