Swaziland - St. Lucia. - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Rob en Jolanda Ooms - WaarBenJij.nu Swaziland - St. Lucia. - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Rob en Jolanda Ooms - WaarBenJij.nu

Swaziland - St. Lucia.

Door: Rob.

Blijf op de hoogte en volg Rob en Jolanda

04 November 2017 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Dag 11. Man man man we zijn nu weer op een plek aangekomen zo mooi, het houdt niet op, maar eerst de rit hier naar toe. Vanmorgen bijtijds vertrokken, want het was toch 350 km naar St. Lucia. Nog een soort van omleiding genomen om wat meer van de lokale bevolking te zien. Je verwacht ronde hutjes met rieten daken, schaars geklede vrouwen, schaars geklede mannen met grote speren in hun hand, maar Swaziland is toch een redelijk modern land met gewone huizen en shoppingcenters langs de weg. Mocht je de Zulu's op traditionele wijze willen zien dan moet je er voor op excursie. Het is wel een schitterend land om door heen te rijden, behalve dan dat ze hier dol zijn op drempels. En dan bedoel ik drempels met een hele grote D, ze kosten blijkbaar ook niks, want ze liggen er te pas en te onpas en meestal op de verkeerde plek. Ze worden ook niet perse van te voren aan gegeven, dus het was een hele uitdaging om niet verrast te worden en er over heen te stuiteren. Het blijft sowieso erg opletten met loslopende geiten, koeien, mensen en kinderen hier langs de weg. Wederom de grens gepasseerd, maar dat ging vandaag vlotjes. De laatste 150 km gingen over een hele lang weg door vrij vlak land, hetgeen logisch is want we rijden naar de kust. St. Lucia ligt op een soort van eiland in een lagune vlak aan zee. Het staat bekend om zijn nijlpaarden en krokodillen, maar het is ook een soort van wildpark, dus je kunt hier eigenlijk van alles aantreffen. Je mag hier wel vrij rondlopen, dat hebben we vanmiddag ook gedaan. We hebben apen, een slangetje en een krokodil gezien. Ook veel geritsel gehoord in de struiken, heel spannend. s 'Avonds is het beter om je met de auto te verplaatsen, voor het geval je een krokodil, luipaard of een hippo tegenkomt. Morgen om 5 uur op voor een game drive, lees safari in Hluhluwe Nature Reserve dat bekend staat om de zeldzame zwarte neushoorn, maar we hopen natuurlijk op de big 5. We kijken er naar uit. Mooi bly.

• 05 November 2017 - 14:27

Christina: