Hluhluwe Umfosi Nature reserve. - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Rob en Jolanda Ooms - WaarBenJij.nu Hluhluwe Umfosi Nature reserve. - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Rob en Jolanda Ooms - WaarBenJij.nu

Hluhluwe Umfosi Nature reserve.

Door: Rob.

Blijf op de hoogte en volg Rob en Jolanda

05 November 2017 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Dag 12. Ik ben een beetje aan de late kant met de blog vandaag, Bij terugkomst liepen we John de eigenaar van dit guesthouse tegen het lijf en die nodigde ons uit voor een biertje. Altijd gezellig om even te praten en John had meer dan genoeg te vertellen. Even voor de varende vrienden onder ons, hij vroeg aan mij wat ik deed voor werk en toen ik dat uitlegde wist hij precies wat dat inhield. Hij had een vriend die woonde vlakbij een zwaaikom aan het Twenthekanaal, had daar eens drie weken gelogeerd en regelmatig schepen voorbij zien komen. Wat een grappig toeval, dat je iemand tegenkomt aan de andere kant van de wereld en die weet wat een binnenvaartschip is, komt zelden voor. Enfin, vanmorgen om 04.30 het wekkertje voor een gamedrive, lees safari in het Hluhluwe Umfosi wildpark. Hluhluwe spreek je ongeveer uit als sschluwie, het zou handig zijn als je een beetje slist om het goed uit te spreken. Het was met recht een mooie rit door de bush en Tembé de ranger die ons rondreed wilde ons heel graag de big 5 laten zien. De dieren echter hadden voor een lazy Sunday gekozen en lieten zich slecht vinden. Wij hoopten op leeuwen en luipaarden, helaas zat dat er niet in vandaag, maar wel wilde buffels gezien, dus we zitten nu op 4 uit 5. Overigens nog genoeg andere dieren en veel mooie vogels gezien. Verder was het weer een heerlijke 28 graden met een fijn briesje, dus ook nog even aan de zee geweest. Lekker hoor na 2 weken weer aan het water. Morgen hier het park waar St Lucia op ligt verder bekijken en wie weet zien we nog luipaarden, die zijn hier ook en dan zou het 5 uit 5 kunnen worden. Tot slot nog een toertje door het moeras om de hippos en de krokkos te bekijken. Druk druk druk. Wij zeggen mooi bly.