Drakensbergen noord - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Rob en Jolanda Ooms - WaarBenJij.nu Drakensbergen noord - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Rob en Jolanda Ooms - WaarBenJij.nu

Drakensbergen noord

Door: Rob.

Blijf op de hoogte en volg Rob en Jolanda

08 November 2017 | Zuid-Afrika, Bergville

Dag 15. Vanmorgen was hij weer terug...................de zon met een stevige bries uit zee. Wat een plaatje, even op het terras van het uitzicht genoten. De zee zit nu eenmaal in ons DNA. We hadden nog wel een dagje willen blijven maar de planning stuurt ons het binnenland weer in richting de Drakensbergen. Juist dat contrast maakt het zo fascinerend. De weg er naar toe is vrij glooiend en je ziet al op een kilometer of 100 de bergen liggen. Het is pas de laatste 15 km. dat je echt de bergen in rijdt. Puur op de beschrijving van het hotel de weg moeten zoeken, maar dat klopte aardig en de laatste 10 km was een doodlopende weg omhoog naar het resort. Wat kan ik er nog van zeggen...............panorama. Eenmaal aangekomen denk je toch, dit verzint de mens niet. Een hotel geheel in Afrikaanse stijl verstopt in de bergen. All inclusive tot en met de wandelingen onder begeleiding aan toe. De keuken is uitstekend, dus het leek ons verstandig om morgen maar eens een uurtje of 4 met gids door de bergen te lopen. Het gewicht van de koffer is inmiddels niet meer het grootste probleem. Wij zeggen graag tot morgen, we gaan nog even genieten van zingende Zulu's. Mooi bly.