Drakensbergen - Amphitheatre - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Rob en Jolanda Ooms - WaarBenJij.nu Drakensbergen - Amphitheatre - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Rob en Jolanda Ooms - WaarBenJij.nu

Drakensbergen - Amphitheatre

Door: Rob.

Blijf op de hoogte en volg Rob en Jolanda

09 November 2017 | Zuid-Afrika, Bergville

Dag 16. Na 14 dagen voornamelijk op de spreekwoordelijke krent te hebben gezeten staat er vandaag een wandeltocht van 4 uur op de planning. Ondanks de mindere weerberichten ziet het er vanochtend toch veelbelovend uit. Het is een tocht onder begeleiding van een gids die fijntjes opmerkte dat het veel omhoog ging. Het pad kronkelde eerst door de bossen en later boven de bomengrens langs de bergwand omhoog. Steeds wisselende uitzichten, echt prachtig, alleen maar panorama. De meesten van u weten dat wij regelmatig een berg opgaan, maar dan op 2 wielen, maar deze tocht was ook een serieuze inspanning en inderdaad steil omhoog. Even voor de coach thuis, lekker en hard getraind vandaag Esmi. In een uitgesleten holte van een enorme steile bergwand een bakje thee gedronken en weer terug naar beneden, dat was minstens zo zwaar. We waren blij dat het pad er droog bij lag, anders was het nog een hachelijke onderneming geworden, want de paden lagen langs afgronden waar je liever niet naar beneden kukelt. Bij terugkomst een welverdiende lunch genoten en op naar deel 2 van de dag. Op zoek naar het Amphitheatre. Dat is de hoogste berg in dit gedeelte en als je naar de voet van deze berg gaat kom je bij een meer, waar normaal de Tugela Falls in uitmonden. Die waterval, de één na hoogste van de wereld staat helaas droog. Je schijnt hier wel een enorm uitzicht te hebben op de berg. We hebben even moeten zoeken en uiteindelijk kwamen we op het pad er naar toe, maar het begon te onweren, dus het werden foto's op afstand. Klein minpuntje deze dag, het warme water was op, dus het is een verkwikkende koude douche geworden. Morgen naar de zuidelijke Drakensbergen. Mooi bly

• 09 November 2017 - 18:15

Esmiralda :

Hahaha goed te horen want hier wordt hard getraind op maandag
    Have fun