Kaapstad - Kaap Punt. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rob en Jolanda Ooms - WaarBenJij.nu Kaapstad - Kaap Punt. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rob en Jolanda Ooms - WaarBenJij.nu

Kaapstad - Kaap Punt.

Door: Rob.

Blijf op de hoogte en volg Rob en Jolanda

15 November 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag 22. Gisterenavond een heerlijke traditionele braai gehad samen met vrienden van Linda en Christof. Een braai is hier een dingetje, iedere zichzelf respecterende Zuid Afrikaan heeft er 1 en beheerst dit tot in de puntjes. Het is bbq-en 2.0. Linda en Christof hebben echt een heel mooi huis, waar wij onze eigen slaapkamer en badkamer hebben. Laten wij vanmorgen toen we de badkamer inliepen toch tegen een weegschaal aanlopen. Je bent toch nieuwsgierig, het was voor de één verwachte teleurstelling en voor de ander een onverwachte meevaller, gemiddeld genomen was het mooi in balans. We hadden besloten om naar Kaap Punt te rijden. We rijden langs de oostkant van de Kaap en zijn onderweg gestopt bij Boulders beach. Daar is een soort van park waar Afrikaanse pinguïns verblijven. Het zijn hele lieve schattige kleine pinguïnnetjes. Het gaat goed met ze, want ze zijn met aanmerkelijk meer dan 12 jaar geleden. Eenmaal op de Punt aangekomen werden we met een fenomeen geconfronteerd, waar we de afgelopen 3 weken totaal geen last van hebben gehad, massatoerisme. Het was echt druk op Kaap Punt, maar desondanks wel genoten, want ook dit is een hele fijne plek en je staat letterlijk op het zuidelijkste puntje van Afrika. Terug gereden langs de westkant richting Kaapstad en uiteindelijk beland in Waterfront. Dat is een plek aan de haven met veel shops en restaurants aan de voet van de Tafelberg. Druk maar wel heel gezellig en daar ook gelijk maar een vorkje geprikt. Morgen de laatste dag, misschien nog de Tafelberg op, want ook vandaag lag er een tafelkleedje op, dus we hopen op mooi weer, Morgenavond terug met een hele lange vlucht. Als de tijd het toelaat en we hebben wifi gaan jullie nog van ons horen, anders vrijdag. Mooi bly.

• 15 November 2017 - 20:54

Esmiralda :

Een hele goede reis en bereid je maar voor op zware training.